Voor de Stichting voor Voortgezet Onderwijs (SVOL), waar onderwijscampus Porteum onder valt, zijn wij op zoek naar een
Wij zijn dé onderwijsorganisatie voor het VO in Lelystad, met 3.500 leerlingen en 450 medewerkers. We gaan voor uitstekend onderwijs waarin regie op eigen ontwikkeling voor leerlingen en medewerkers centraal staat. Porteum, onze spiksplinternieuwe, duurzame, groene onderwijscampus, telt zeven kleinere gebouwen: drie voor het vmbo, drie voor havo/vwo en een cultuurgebouw. We bieden zes volwaardige beroepsprofielen met keuzevakken in het vmbo bk en ITTL in de gemengde leerweg, havo, vwo, gymnasium en tweetalig onderwijs, een technasium en een International Business College. Onze leerlingen hebben op de campus hun eigen gebouw met een eigen ingang, fietsenstalling en schoolplein. Op die thuisbasis, met een vast team van docenten en conciërges, geven wij hen vertrouwen mee in hun eigen mogelijkheden. We laten hen ontdekkendat ze zelfstandig en met zelfvertrouwen uitdagingen tegemoet kunnen treden en leren hen om verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen leren en gedrag.
Je bouwt voort op de rust, duidelijkheid en structuur die de interim-bestuurder heeft gebracht. Onze organisatie heeft een periode achter de rug waarin het gemeenschappelijk beleid en de onderlinge afstemming extra aandacht vroegen. Inmiddels is de weg naar boven ingezet. Jij gaat die verbeteringen verder borgen en doorontwikkelen. Aan jou de taak om je collega’s mee te nemen op de ingezette koers, met als einddoel een stabiele organisatie die zich onderscheidt in kwaliteit en visie.
Je werkt nauw samen met de rector en directeur en hebt regelmatig contact met de hoofden van de verschillende beleidsterreinen. Je zorgt voor een effectieve taak- en werkverdeling bij staf en directie en stuurt rolbewust op verantwoordelijkheden met oog voor de menselijke kant. Je houdt integraal zicht op de kwaliteit van het onderwijs en de bedrijfsprocessen. Waar nodig stuur je bij. In je rol van ‘directeur’ van het bedrijfsbureau zorg je ervoor dat staf en directie samenwerken als partners. Je gebruikt de GMR en raad van toezicht als strategische en kritische partners.
Organisatiebreed stuur jij aan op een verandering van cultuur, waarbij de verantwoordelijkheden op de juiste plek worden neergelegd en een transparante manier van verantwoorden vanzelfsprekend wordt.
Je bent een doorgewinterde bestuurder met aantoonbare ervaring in complexe veranderingsprocessen en doorontwikkelen van de verschillende afdelingen. Je hebt alle aspecten van bedrijfsvoering goed in de vingers en hebt kennis van verschillende beleidsterreinen. Je toont leiderschap, vanuit een duidelijke visie en met een scherp oog voor onderwijskwaliteit.
Je bent daadkrachtig en helder en stuurt rolbewust op verantwoordelijkheden, maar je hebt ook oog voor de menselijke kant. Je weet als boegbeeld collega’s te inspireren en kunt omgaan met onzekerheden en weerstand. Je houdt rekening met de spankracht van mensen. Je ziet wat de zone van naaste ontwikkeling is en daarop acteer je. Je luistert en neemt iedereen mee in de verdere ontwikkeling.
Je toont politiek-bestuurlijke sensitiviteit in je omgang met de gemeente en andere stakeholders.
Als deze vacature je aanspreekt en je jezelf in dit profiel herkent, horen wij graag van jou. We gaan ervan uit dat je als kandidaat over de competenties beschikt die voor deze functie met dit profiel passend zijn.
Het betreft een functie van 1,0 fte in de schaal BD (maximaal €143.057) conform de cao bestuurders funderend onderwijs.
De voorselectiegesprekken vinden plaats op 30 maart 2023. De eerste gespreksronde is gepland op 5 april 2023 en de tweede ronde op vrijdagmiddag 14 april 2023.
Een assessment kan deel uitmaken van de procedure.
Je brief en curriculum vitae kun je via vbent.org versturen, ter attentie van Henk Hendriks, onder vermelding van vacaturenummer 20220684.
Voor meer informatie kun je terecht op onze website vbent.org of telefonisch contact opnemen met Henk Hendriks via 088-20 51 600.
Je kunt ook contact opnemen met Ed Bosschaart, voorzitter raad van toezicht via 06-42 59 38 59 of met Bas Nix, interim-bestuurder via 06-15 01 75 22.
We zien je reactie graag uiterlijk 27 maart 2023 tegemoet.
Bij het doorgaan van gebruik van deze website, accepteer je het gebruik van cookies. MEER INFORMATIE
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.