Zoeken
Porteum

Internationale Schakelklas (ISK)

De ISK op Porteum is bedoeld voor leerlingen tussen de 12 en 18 jaar die rechtstreeks vanuit het buitenland in Lelystad (zijn) komen wonen en die de Nederlandse taal niet spreken.

Het doel van onze ISK is om leerlingen tussen de 12 en 18 jaar zo snel mogelijk Nederlands te leren, zodat zij daarna kunnen deelnemen aan regulier onderwijs op hun eigen niveau. Deze leerlingen kunnen dus uitstromen naar praktijkonderwijs, vmbo, havo, vwo of mbo en hbo.

Onze ISK biedt kwalitatief goed onderwijs dat zich aanpast aan de wensen en ondersteuningsbehoefte van de leerling. Ons onderwijs draait om meer dan alleen taal, wij zorgen ervoor dat onze leerlingen hun weg weten te vinden in de Nederlandse maatschappij.

Persoonlijke aandacht
Door de kleine klassen, van ca. 15 leerlingen, is er veel persoonlijke aandacht en krijgt de leerling veel feedback om van te leren. Iedere leerling heeft een persoonlijke coach, die ook contactpersoon is voor de ouders/verzorgers.

De eerste periode krijgt de leerling 18 uur les in het vak NT2 (Nederlands als tweede taal). Dit wordt aangevuld met lessen rekenen/wiskunde, ICT, creatieve vakken, Nederlandkunde, verkeerslessen en sport. Zodra de leerling de doorstroomfase van de opleiding heeft bereikt, neemt het aantal NT2-uren af. Op basis van het niveau van de leerling, komen er dan keuzevakken bij die aansluiten op de doorstroomopleiding.

Aanmelden
Leerlingen kunnen voor de ISK op Porteum worden aangemeld door hun ouder(s)/verzorger(s) of door een medewerker van een gecertificeerde instelling. Wilt u een leerling aanmelden? Neem dan contact met ons op via isk@porteum.nl.

Meer informatie
Hebt u vragen of wilt u meer informatie? U kunt ons per mail bereiken via isk@porteum.nl.

Met jouw schooladvies op zak, vind jij op Porteum zéker het onderwijs dat bij je past! Zie je jezelf straks al lopen? Op onze splinternieuwe, moderne en duurzame school? 

Kom aan boord!

Porteum
Copyright © 2024

Bij het doorgaan van gebruik van deze website, accepteer je het gebruik van cookies. MEER INFORMATIE

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close